Husk dette, inden du drager mod golfbanen

Golf er en vidunderlig sport, som er vel udbredt over hele verden. Herhjemme spiller mange også for de sociale aspekter ved sporten, men vi har også set et godt antal danskere nå op på højere niveau i professionelt øjemed. Når man skal ud at spille golf, så er der til gengæld en masse, man bør tjekke forinden. For sporten kan kræve meget udstyr, så investerer man i egne ting, bliver tjeklisten også noget længere.

Alt det praktiske

Det er aldrig spændende at ankomme til golfbanen uden sine ting, og man kan let komme til at føle sig fjollet, når man skal i klubbens butik for at købe ind. Det betyder, at der skal være styr på køller, covers, tees og alle boldene. Sørg også for, at tøjet er på plads. Man gør klogt i at tjekke vejret hjemmefra, så overtøjet kommer med, når det er nødvendigt. Og husk bæltet! Ellers bliver det let en langsommelig tur på banerne.

Og netop vejret har mere at sige. For sporten er oplagt til en dag med skønt vejr, men har man ikke har fået bestilt tid hos en ledende hårklinik i København, bliver man meget let solbrændt på toppen. Ønsker man at springe kasketten over, så er det altså helt essentielt at huske en robust solcreme til de områder, som ikke dækkes af håret. Mange klubber opererer med hjemmesider, hvor man bestiller tider på banerne. Så husk at følge op på, om der er rum til en tur på det velholdte græs. Medbring en vandflaske og lidt snacks. Man er på benene i lang tid.

Farligheden ved at negligere opvarmningen

Selvom mange, der ikke har kendskab til sporten, ser på golf som værende mindre krævende end en løbetur, så bør man ikke undervurdere, hvor krævende det kan være. Enhver form for repetitiv bevægelse kan komme med skavanker, såfremt man ikke passer på. Her tænker mange nok på golfalbuen.

Uanset hvor rutineret man er, så er det vigtigt at varme op i hele kroppen, inden slagenes indsats får hundrede procent. Mange mænd på deres senere år spiller stadig golf. Det vil være ekstremt ærgerligt, hvis man bliver begrænset i sine muligheder for de dejlige ture på baggrund af selvforskyldte årsager. Mange kommer langt med let forebyggelse.

webart