Golf er større end nogensinde

Golfsporten i Danmark er større end nogensinde før. Efter en årrække med vigende og stagnerende medlemstal har danskerne i løbet af 2020 og 2021 for alvor fundet vej til de grønne fairways og greens.

Alene i 2021 kom der 10.000 nye golfspillere til de danske klubber, så tallet nu hedder 164.130 medlemmer. Det er ny rekord, og dermed kan det konstateres, at golfsporten i Danmark aldrig har været større end netop nu.

Coronakrisen har hjulpet godt på vej, ikke mindst fordi golfsporten har været en af de aktiviteter, som danskerne har kunnet dyrke udendørs uden at tage hensyn til restriktioner. Samtidig har golf givet de samværshungrende danskere en mulighed for at være sammen i trygge rammer – i den friske luft.

De fleste golfspillere kender fornemmelsen af at komme hjem efter en dag i den friske luft – krydret med ingredienser som motion, konkurrence og socialt fællesskab. Golf kan – stort set – spilles hele året rundt, og når man har været ude i den kølige efterårsluft findes der ikke meget bedre end at komme hjem med røde kinder og kravle ned under under en af sine plaider med en varm kop te og tænke tilbage på alle de gode slag, man har slået på golfbanen – eller måske overveje, hvor man kan forbedre sig…

Er du på udkig efter plaider eller tæpper, der kan gøre hjemkomsten fra golfbanen ekstra hyggelig, finder du eksempelvis et stort udvalg hos BGA.

Golf er en teknisk udfordrende sport, men i særdeleshed også et mentalt spil, som kræver koncentration. Hvis du skal give dig selv de bedste forudsætninger for at lykkes og dermed få de bedste oplevelser med hjem fra golfbanen, kræver det, at optakten til dine golfrunder ikke bliver alt for hektiske. Sørg derfor for at skabe den nødvendige ro i sindet ved at tage afsted i god tid og ikke mindst varme op, så du er 100 procent forberedt, inden du slår dit første slag.

Nu behøver golf naturligvis ikke være en aktivitet, hvor det handler om at gøre det så godt som muligt, men faktum er, at det bliver sjovere, hvis du spiller godt. Det betyder, at du får endnu bedre chancer for at nyde de mange fantastiske timer med socialt samvær på de dejlige grønne græstæpper.

Er du ikke allerede end af de 164.130 golfspillere i landet – og skulle du være interesseret i at blive introduceret til golfsporten, kan du fx prøve at tage til Golfens Dag, der afholdes en gang om året i et stort udvalg af de danske golfklubber.

webart